Waar moet mijn administratie aan voldoen?

Wat moet de ondernemer bewaren van zijn administratie?

Voor veel ondernemers is de administratie een onderwerp wat vaak vermeden wordt. Er is altijd wel een reden om het uit te stellen. Toch is de administratie een verplicht nummer voor de ondernemer. Vele ondernemers maken dan ook de overweging om dit uit te besteden.

 

Een goede bedrijfsadministratie is een leidraad voor uw onderneming en de onderbouwing van je belastingaangifte.

 

De onderneming moet altijd kunnen aantonen wat de inkomsten, kosten en activiteit van de onderneming zijn geweest. De inkomsten en vennootschapsbelasting worden hierop gebaseerd.

De volgende zaken moeten hiervoor bewaard worden, wanneer van toepassing op jouw bedrijf:

  • In en verkoop facturen, plus de financiĆ«le aantekeningen hiervan.
  • Kasadministratie en de kassabonnen.
  • Tussentijdse controle berekeningen.
  • Bankafschriften.
  • Contracten en overeenkomsten.
  • Representatieve correspondentie.
  • Boekhoudsoftware en databestanden.
  • Kilometerregistratie.

Een administratiekantoor zoals New Administration kan je hierbij helpen.

 

Niet gevonden wat u zocht? De Belastingsdienst gaat nog dieper op de stof in.

Wil je weten wat de mogelijkheden zijn voor jou bedrijf of heb je behoefte aan vrijblijvend advies ? Neem dan contact met ons op!